bir takım konular

Bu yazıyı mutluluğu aradığım her gün ve zaman için not ediyorum.
Bir arkadaşın "lütfen bana mutlu olmak için bir sebep söyle!" demesiyle, aklımda oluşan bir takım şeyleri yazacağım.
Kendimi bir kenara bırakıp gördüğüm ilk şeye odaklanmaya karar verdim. Güneşin doğduğu sıra olduğundan dolayı da aklıma ilk gelen şey "güneş olmak" oldu. Her sabah doğmak "zorundasın". Her sabah hepimizin uyanmak zorunda olması gibi, bizler de her sabah doğmalıyız. "Yeniden ve yeniden ve yeniden"
Peki, o halinden memnun mu?
Dünyada olan her kötü şeyden haberdarsın. Sefillik, yalan, savaş, kavga.... sayısız kötülük. Hepsini izlemek zorundasın. Madem zorunda, yapması gereken tek şey sanırım iyi insanların hatrına doğmak olacaktır. Biz de sevdiğimiz insanlar için varolmalıyız. Gerçi en başta kendimizi sevmeliyiz vb vb.
Bunu bir neden olarak gösterebilir miyim?
Aslında mutsuz olmanın temel nedeni de zorundalıkları zorla kendimizi iterek, sürükleyerek falan yapıyor olmamız. Mutluluğu sorgularken sanırım ilk yapılması gereken şey memnuniyetsiz olduğumuz şeylere farklı açılardan bakmak.
"Hep empati kurması gereken kişi neden benim?" diyen kişi konumunda olmaktan şikayet ediyorum bazen. Empati kurmak yerine, biraz da kendim anlaşılmak falan istiyorum. Sonra kendimi bu konuma getirecek gibi olduğumda aklıma direkt "ben sorun içeren biri değilim ki karşımdakinden empati falan bekleyeyim" oluyor. İki düşünce çakışıyor. İşler karışıyor :>
Umursamaz insanlar çok kazanıyormuş gibi geliyor falan ama bu deneyim ile sabit, yok öyle bi' dünya. Evet, yeri geldiğinde umursamaz olmak lazım. Her şeyi bir kenara attığında, bi zamandan sonra sen de kendini o köşeye atılmış olarak görüyorsun. O yüzden hiç gerek yok.
Kendini sevmek, sevdiklerini koruyup kollamak, kendinden kötü durumda olanları düşünmek sanırım mutlu olmanın en kolay yolları. Kendinden kötüleri düşünemeyen birinin de bir hastanenin acil bölümündeki "kırmızı alan"da yarım saat takılmasını tavsiye ederim sanırım?

Yarın bir şekilde var. İyi veya kötü yaşamaksa bizim elimizde. Bakıyorum ki şans aslında benim temelini hazırladığım şeyler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar